Toimitusehdot
Toimitusehdot
Yleiset ehdot verkkokaupasta
Footlife Oy (Y-tunnus 2553976-6, ALV-tunnus FI25539766) ylläpitää ja toimii myyjänä Footbic -verkkokaupassa. Footlife Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja. Mahdollisista muutoksista kuitenkin ilmoitetaan vähintään kuukautta ennen niiden voimaan tuloa. Kussakin tilauksessa sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olleita sopimusehtoja. Myyjä ei vastaa tuotteille tai asiakkaille aiheutuneista välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka johtuvat force majeure -tilanteesta eli ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota myyjä ei kohtuudella voi voittaa. Myyjä on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä niin pian kuin se on mahdollista.
Asiakas
Asiakas tarkoittaa henkilöä, joka tekee tilauksen verkkokaupasta. Asiakkuus astuu voimaan, kun asiakas on:
1) hyväksynyt nämä sopimusehdot ja tehnyt tilauksen
vahvistamalla tilauksen ja
2) maksanut tilauksensa
valitsemallaan tavalla tai vahvistanut tilauksen annettujen ohjeiden
mukaisesti.
Tuotteet & hinnat
Verkkokaupasta tehdyissä tilauksissa voimassa oleva hinta on se, joka on esillä verkkopalvelukaupassa tilaushetkellä. Kaikki hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hintoihin lisätään asiakkaan valitseman toimitustavan ja maksutavan mukaiset toimituskulut ja maksutapalisät. Tuotteet myydään sillä hinnalla ja niillä toimituskuluilla ja maksutapalisillä, jotka ovat olleet verkkokaupassa tilauksen tekohetkellä voimassa. Myyjä pidättää oikeuden rajoittaa tai olla myymättä tuotteita poikkeuksellisen suurissa erissä tai selkeästä hinnoitteluvirheestä johtuen.
Maksutavat
Footlife Oy:n verkkokaupassa on käytössä Klarna
Checkout-maksupalvelu.
Tilaushetkellä käytössä olevat
maksutavat näkyvät asiakkaalle tilauslomakkeella. Asiakkaalta
kysytään maksutavan edellyttämänä erilaisia yhteystietoja, kuten
esimerkiksi puhelinnumero. Jotkut maksutavat saattavat vaatia myös
henkilötunnuksen antamista. Maksutapalisä määräytyy valitun
maksutavan mukaan. Lopullinen hinta on nähtävissä ennen tilauksen
vahvistamista.
Toimitustavat
Toimitamme kaikki tilaukset yhteistyössä Postin kanssa, jonka verkosto kattaa koko Suomen. Normaali toimitustapa on Postin Postipaketti.
Toimituskulut
Kaikki yli 50 euron tilaukset toimitetaan ilman kuluja. Kaikkiin alle 50 euron arvoisiin tilauksiin lisätään toimituskulut riippuen toimitustavasta. Palauttaminen on maksutonta (kts. kohta Palautusoikeus).
Toimitusaika
Tilatut tuotteet toimitetaan postitse kahden viikon sisällä tilauksesta. Kuljetusaika voi vaihdella myös valitun toimitustavan mukaan. Pyrimme lähettämään arkisin kello 14 mennessä tehdyt tilaukset samana päivänä. Kello 13 jälkeen tai viikonloppuisin ja pyhinä tehdyt tilaukset pyritään toimittamaan seuraavana arkipäivänä.
Tilaaminen ja tilausvahvistus
Tuotteita ja palveluita tilataan Footbic–verkkokaupan kautta. Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla/tekstiviestillä lähetettävällä tilausvahvistuksella, jossa ilmoitetaan tuotteen pääominaisuudet, tilausnumero, tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ja/tai puhelinnumeron ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Tilauksen seuranta
Tilausvahvistuksen saatuasi toimitamme sinulle myös lähetyksesi seurantakoodin, jolla voit seurata paketin kulkua Postin järjestelmässä. Kaikki lähetystä koskeva tieto toimitetaan ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, joten huolehdithan että kirjoitat sen tismalleen oikein tilausta tehdessäsi. Muistathan antaa myös puhelinnumerosi, jotta voimme tarvittaessa olla sinuun yhteydessä nopeastikin tilausta koskevissa asioissa.
Palautusoikeus
Tuotteiden palauttaminen on ilmaista. Palautusoikeus on 60 päivää tilauksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on sovittava palautuksesta poikkeuksetta ensin sähköpostitse toimisto@footbic.com. Palautusoikeus on ainoastaan käyttämättömillä ja alkuperäisessä pakkauksessa olevilla tuotteilla. Peruutusoikeutta ei ole, jos 1) tuotteen sinetöinti/suojamuovi on poistettu/rikottu tai 2) jos myyntipakkaus on rikkoutunut.
Riitojen ratkaisu
Tätä sopimusta koskevat riitaisuudet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomen lain mukaan. Asiakkaalla on lisäksi mahdollisuus saattaa riitaisuudet oman kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
Muuta
Footlife Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja.
Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava voimassa oleviin
toimitusehtoihin.
Footlife Oy käsittelee kaikki asiakastiedot
täysin luottamuksellisesti.
Footlife Oy voi luovuttaa tietoja
voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa
rajoissa muun muassa rekisterinpitäjän valikoimille
yhteistyökumppaneille markkinointitarkoituksiin, ellei rekisteröity
ole kieltänyt tietojensa tällaista luovuttamista.